Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΛΙΚΕΡ

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΜΑΡΕΤΟ

Δεν υπαρχει πιο αντιπροσωπευτικο φρουτο της ανακυκλωσης στην ζαχαροπλαστικη απο το βερυκοκο.Εκμεταλευεσαι την σαρκα του για γλυκα ή μαρμελαδες και τα κουκουτσια για λικερ.Ισως σε ορισμενους-ες να φανει περιεργο,αλλα εδω στην Θεσσαλονικη συνηθιζεται.Αυτη την συνταγη ηθελα να την κανω εδω και δυο εβδομαδες και να σας την παρουσιασω αλλα κατεληξα να κανω μαρμελαδα και  ετικετες.
Προκειται για μια συνταγη που φτιαχνει η μαμα μου εδω και πολλες δεκαετιες ,και την ξεχωριζω για το διακριτικο αρωμα αμυγδαλου,το υδαρες μιγμα του,και το διαυγες καφε χρωμα του.
Βεβαια δεν προκειται τοσο για συνταγη,αλλα για μια απλη διαδικασια οπου αναμειγνυεις σε ενα βαζο με καπακι ΜΟΝΟ 3 υλικα.

164 κουκουτσια απο βερυκοκα(επειδη ηταν μικρα.Κανονικα ειναι το περιεχομενο 82 κουκουτσιων)Καλο ειναι πριν σπασουμε τα κουκουτσια να τα αφησουμε στον ηλιο καμμια βδομαδα για να ξεραθουν.
700γρ. ζαχαρη
1 λιτρο κονιακ

Μετα κλεινεις ερμητικα το βαζο και το αφηνεις στον ηλιο για 40 μερες,ανακινωντας το κατα διαστηματα για να διαλυθει η ζαχαρη.Βεβαια οσο πιο πολυ μεινει στον ηλιο τοσο καλυτερα ωριμαζει.
Δυστυχως δεν εχω φωτογραφιες απο προηγουμενο λικερ,μιας και ειναι τοσο ωραιο που τελειωνει μεχρι την ανοιξη.Φυσικα αλλο προς ιδίαν χρησιν και αλλο για δωρακια.Ξερετε αυτα τα με τις ετικετες που ακομα ειναι διαθεσιμες........http://starhomecraft.blogspot.gr/2012/07/blog-post.html
Σας το συστηνω ανεπιφυλακτα!
Καλα να περνάτε και καντε και καμμια βουτια και για μενα.
Φιλια
Αναστασια

45 σχόλια:

  1. πράγματι πολύ ωραίο λικέρ, διαφορετικό και οχι τόσο συνηθισμένο.
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φοβερό σήμερα το πρωί έσπασα τα κουκούτσια!το μόνο που κάνω διαφορετικό ειναι την ζάχαρη σιρόπι και την προσθέτω μετά από ένα μήνα!θα το δοκιμάσω και έτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλως ορισες!Δοκιμασε το και ετσι ειναι πολυ πιο απλο και δοκιμασμενο.

      Διαγραφή
  3. μμμ πολύ ωραίο το λικεράκι σου Αναστασία μου! Έτσι ακριβώς το έφτιαξα πέρσι και εξαφανίστηκε αμέσως!!! Γίνεται πολύ ωραίο και μου θυμίζει πιό πολύ ελαφρύ αμαρέτο παρά βερύκοκο...
    Αν είναι ακόμα διαθέσιμες οι ετικέτες σου θα χαιρόμουν να τις έχω γιατί βρέθηκα ξαφνικά με δυό εκτυπωτές σε αχρηστία εν μέσω ανακαίνισης του ραφιού με τα βαζάκια μου... :)
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πιες το στην υγειά μας!
    Η διαδικασία είναι απλή για να το φτιάξεις αλλά νομίζω το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ωραίο λικέρ,Αναστασία!!Το φτιάχνουμε κι εδώ στην Κρήτη ,με την ίδια διαδικασία.
    Ετοιμάζομαι κι εγώ να το κάνω.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλη επιτυχια στο λικερ σου!Εκτιμω ιδιαιτερα την κουζινα της Κρητης.Ελπιζω να αξιωθω να δω και απο κοντα καποτε το νησι σου.

      Διαγραφή
  6. Ευχαριστούμε πάρα πάρα πολύ για την ιδέα!Έχουμε βερυκοκιά και θα αξιοποιήσω τα βερύκοκα πλήρως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημερα Πινελια!Εισαι πολυ τυχερη!Δοκιμασε το και θα δεις πως θα το φτιαχνεις καθε χρονο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Απαντήσεις
    1. Καλημερα Γεωργια!Τωρα που τα βερυκοκα ειναι στο φορτε τους ειναι η καλυτερη εποχη για να το φτιαξουμε.

      Διαγραφή
  9. Πολύ ωραία η συνταγή,θα τη δοκιμάσουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλημερα Μαρια και Ελενη!Σας το συστηνω ανεπιφυλακτα.Εμενα ειναι το αγαπημενο μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπημένο λικεράκι ! 'Οπως θα είδες, το δικό μου βάζο είναι στο πρεβάζι του παραθύρου και λιάζεται. Το έκανα λίγο διαφορετικά φέτος και περιμένω να δώ πώς θα είναι ! Νόμιζα ότι σου άφησα χθές σχόλιο αλλά δεν το βλέπω !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γεια σου Μarie-Anne!Και δικο μου αγαπημενο.Οσο διαφορετικα και να το κανεις παλι τελειο γινεται.Απο οτι φαινεται μαλλον δεν εστειλες μέιλ.Τα σχολια σας δημοσιευονται αυτοματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δυστυχως δεν μπορω να σας κερασω πραγματικα.,αλλα ειναι πολυ απλο για να το φτιαξεις.Στο συστηνω ανεπιφυλακτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το έχω φτιάξει και φέτος τέλειο γίνεταικαι μόνο που το φτιάχνεις μόνη σου σου δίνει χαρά

      Διαγραφή
  14. Πολυ ομορφο το σπιτακι σου,αλλα και το λικερακι σου!Καλη συνεχεια σου ευχομαι!!Σε περιμενω για κερασμα!!Φιλακια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καταπληκτικη συνταγη κοριτσι..καλως σε βρισκω..να σαι καλα..το φανταζομαι μεσα σε μια ομορφη καραφα..με το υπεροχο χρωμα του..τελοια..χαρουμενο Καλοκαιρι..να περνας ομορφα..περασε να παρεις μερος στο διαγωνισμο μας..με ομορφιες τις Ελλαδας μας..με ομορφα δωρακια..σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Έχω βερίκοκα στο ψυγείο. Αν μαζέψω όσα κουκούτσια θέλει η συνταγή σε καμμιά βδομάδα θα το κάνω κι εγώ! Χθες, η μαμά μου έφτιαξε από βύσσινα cherry! Το βάλαμε στο μπαλκόνι και λιάζεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Γεια σου Βερα!Καντο ειναι διαφορετικο απο τα αλλα.Η γευση του δεν θυμιζει σε τιποτα βερυκοκο αλλα αμυγδαλο.Καλη επιτυχια στο τσερυ σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αγαπώ υγρό, και αυτό φαίνεται υπέροχο.
    Αγάπησα σας γνωρίσουμε από κοντά την άλλη πλευρά του κόσμου είναι ευπρόσδεκτη αγαπητέ φίλε! φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. πω πω τι μας μαθαινεις!!
    Ευχαριστουμε πολυ ως αναγνωστες αλλα σε ευχαριστω κι εγω που με τιμησες στο ..φτωχικο μου blog.
    Ευχομαι να τα λεμε συχνα, πραγματικα χαρηκα πολυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλως ορισες Αλεξανδρα!Να΄σαι σιγουρη πως γρηγορα θα μεγαλωσει το σπιτακι σου! Φιλια Αναστασια

      Διαγραφή
  20. Δεν έχω πιει ποτέ αλλά ευχαριστώ που το μοιράστηκες μαζί μας
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλως την Μαρια Ελενα!Μακαρι να μπορουσα να σας κερασω ολες!Ειναι ομως τοσο ευκολο και απλο που να'σαι σιγουρη πως αν το δοκιμασεις μια φορα θα το φτιαχνεις καθε χρονο.Φιλια Αναστασια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλώς σε βρήκα και στο σπιτάκι σου!!! Πέρασα να με κεράσεις ένα Ελληνικό Αμαρέτο.......το Αμαρέτο γενικά είναι από τα αγαπημένα μου λικέρ. Να έχεις ένα όμορφο βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Κοπιασε!Καλως ορισες!Και μενα ειναι το αγαπημενο μου.Και το καλυτερο ειναι πως μπορουμε να το φτιαξουμε ολοι χωρις να χρειαστει να το μοσχοπληρωσουμε.Φιλια Αναστασια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Τελειο δειχνει! Παω στο εξωχικο να μαζεψω βερυκοκα..
    Ευχαριστουμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Γεια σου Αλεξανδρα!Φτιαξτο τωρα που τα βερυκοκα εχουν την τιμητικη τους!Καλο μεσημερι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Την έχω ακούσει την εκδοχή ,δεν την έχω δοκιμασει ομως ,αν κρίνω απο τα λεγόμενα ολων πρέπει να είναι πολυ καλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Βρέθηκα εδώ μέσα από το blog της Όστριας.... ήρθα για την συνταγή του λικέρ...κι`εδώ και λίγη ώρα τριγυρνώ στις αναρτήσεις σου.... Στ`αλήθεια μου άρεσε που βρέθηκα εδώ...και σκέφτομαι να ξανάρθω!....Ευχαριστώ για την συνταγή αύριο κιόλας θα την εφαρμόσω με τα κουκούτσια που έχω μαζεμένα...
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλως ορισες!!!Καλη επιτυχια στο λικερ σου.Φιλια Αναστασια

      Διαγραφή
  28. αυτό το λικές το έφτιχνε η γιαγιά του άντρα μου. Αλλά τώρα είναι άρρωστη οπότε δεν μπορούσα να της το ζητήσω! Του χρόνου την άνοιξη θα το κάνω σίγουρα!
    Kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ο λόγος που απαραίτητα πρέπει τα κουκούτσια να τα αφήνουμε μια εβδομάδα στον ήλιο ή καλύτερα 20 λεπτά σε προθερμασμένο φούρνο στους 100 βαθμούς είναι γιατί υπάρχει πιθανότητα ο σπόρος σε μερικά κουκούτσια να είναι πικρός , που σημαίνει ότι περιέχει τοξική ένωση του υδροκυάνιου, που όμως αδρανοποιείται από γην ζέστη. Εξάλλου ένα ψημένο κουκούτσι σπάει πιο εύκολα για να βγει ο καρπός από μέσα. Λικέρ μπορούμε να φτιάξουμε όχι μόνο από βερίκοκα, αλλά και από αμύγδαλα, ροδάκινα, Δαμάσκηνα, κεράσια κορούλα κλπ με σκληρό περίβλημα κουκούτσια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καλημέρα. Μέχρι τώρα το έφτιαχνα με άσπαστα κουκούτσια. Έσπαζα μόνο 10-12 για τη γεύση του πικραμύγδαλου που δίνουν. Φέτος θα το δοκιμάσω με τη δική σου συνταγή και θα σε ενημερώσω για το αποτέλεσμα. Ευχαριστώ. Να είσαι καλά. Ρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή